Isnin, 22 April 2013

federal highway + pajam highway

Assallammualaikum,,
muhammad dini @ lipan bara,,
dy la ank angkt mak aku yg pling rapat dgn kami,,
dgn gelak dy,,dgn cara dy bercakap,,sllu hiburkn kami,,
pkul 7 pgi ari ahd,,kami sekeluarga dikejutkn dgn permergian arwah kerahmatullah pada pukul 3 pagi,,
akibat tertidur kat ats moto n terlanggar tiang elektrik semasa balik dr konvoi bn..
aku masih terkejut,,masih terbayang dy tgh gelak,,
pkol 1 jenazah sampai,,disertai dgn berpuluh2 moto konvoi,,adun dr setiap parti,,
sebak hati nie,,rumah sngt penuh,,aku menyelit utk tgk arwah,,dy terbaring kaku kat atas tilam,,
tgk muka dy,mcm dy tgh tido,,mcm time dy tdo dpn tv kat umah aku tuh,,
time tu,,rmi yg bercerita pasal xcident highway federal,
waktu masih terkejut dgn pemergian dini,,airmata pun x kering lagi,,aku dpt mcg + whtsapp dr mmbe,,
"abby,aku nk bgtau something nie,,tp ko kne sabar k" + "mlm nie kol 8 tgk berita,,kwn kite ade kluar"
n bile tau karipap @ syahmie izzat terlibat,,terduduk aku,,
menggigil badan aku,,he is my best fren kat TA,,dy la yg sllu buat lawak bile aku tgh sedih,,tgh kecewa,,
terngiang ag bile dy cerita pasal mcmne bdk2 lain boleyh pnggil dy karipap,,
terbayang lagi bile dy tenangkn aku bile someone wat aku sakit ati,,
dy kwn baek aku,,lepas spm,,kami hampir lost cntct,,tp kat fb la tmpt kami sllu cntct,,
dy kata aku makin ayu,,hehe,,mcm2 ko karipap,,dy kata kn best klu poli dkt2,,boley sllu jmpe,,
tapi karipap,,aku mntak maaf sbb smnjak 2 mnjak nie aku lost cntct dgn ko..
aku rindu ko,,aku rindu dini,,cpt korg pergi,,dalam sehari smpy 2 org,,dua2 pada masa yg sama,,n masing2 meninggal di HIGHWAY,,Ya Allah,,engkau lindungi lah mereka,,tempat kn mereka dikalangan org yg baek2 ya Allah,,ya Allah,,kuat kan lah aku untuk menempuhi ujian mu,,tenangkan lah fikiran aku untuk menempuhi final exam ya Allah,,xdpt aku fokus kat exam sbb terkenangkan mereka,,knp..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan