Sabtu, 28 Januari 2012

keluarga ku,,nyawaku,,


melihat keadaan aku skrg,,mngkin rmai yg tdk mnyangka ape yg terpendam dalam ati aku,,
byk sngt dugaan dan cabaran yg terpaksa aku lalui utk smpai ketahap ini,,
dan keluarga aku yg sentisa membantu aku memberi semangat utk aku meneruskan hidup dan menyambung pelajaran..keadaan aku yang selalu nyer ceria hnya larh utk menutup kesedihan aku,,
hidup aku sekarang nie hanya bersederhana,,kadang2 aku rasa bersalah ssangat ats ape yg berlaku,,
dlm keluarga,,byk duit yang dikeluarkan utk aku,,
dr drjh 5 aku byk menyusahkn keluarga aku,,bile aku kne denda ketuk ketampi 1000 kali
oleh cikgu yang rapat dgn keluarga aku gara2 krja sekolah aku hilang,,
aku knl org yg ambik kertas 2,,n aku x smpai ati nk bgtau ckgu sbb dy
adlh kwn yg BAEK dgn aku,,,dsbbkn kne denda uh,,tisu peha aku terkoyak n beribu2 rnggit keluarga
aku keluarkn utk menyembuhkan kaki aku,,,n smpai sekarang effect dr 2 aku x boleyh jalan jauh,,
n bile jln jauh aku ase lenguh n penat sngt,,,kdng2 sedeyh bile tgk kwn2 suke g jln2,,merayau,,
tp bile aku ikot,,last2 aku yg merana,,hurmm,,bile tngkatan 4,,skali lagi aku menyusahkan dowg,,
bile aku dkatakn tkena somthing,,n time ni mmg aku sedeyh sngt,,,kadng2 aku rase putus ase nk hidup...
bile fkir2 kn blik,,mesty mengalir jew air mata nieh,,time nie mmg aku x smpy ati bile tgk
byk duit yg ayh n mak aku kluarkn utk sembuhkn aku,,n spai setahun aku x blaja,,,n aku sia2 kn
tngkatan 4 mcm uh je,,kdng2 aku sedeyh bile fkir2 kn blik,,aku byk menyusahkn keluarga aku,,
aku byk kcewakan dowg,,,aku ingt lagi bile ayh stiap mggu ambik aku kat smtmt,,sbb aku x mampu
bertahan,,seksa sngt,,nk lalui 1 hari un aku ase x mampu,,
sakit hnya tuhan yang tau,,pegi hospital swasta smpai berhabis beribu2,,tapi doktor
masih x tau ape yg mnybbkn aku sakit,,smpai 1 masa aku hmpir dknekn aliran elektrik,ambik air
tulang belakang n ambik sample daging aku utk cari penyebab sakit 2,,alhmdullilah bile
kami dpertemukan dgn dktr pakar islam dan menyarankn aku berubat secara tradisional,,
bile berubat secara tradisional pulak,,jawapan dowg wat aku bertambah sedih,,bertapa terseksa nyer aku,,
bile bjalan mcm bjalan ats paku,,setiap mlm mimpi yg menakotkn,,dgr bend2 yg menakotkn,,nmpk
mkhluk2 alam laen,,n time aku sakit nie,,mane sume kwn2 aku??cume 2 3 owg jew yg btnya khbr,,
cume keluarga aku je yg setia teman aku,,setiap mlm mak n ayh snggup teman aku tidor sbb takot
aku meracau,,hurmm,,sian sngt,,time uh dowg plak bersusah pyh nk tkar tempat blja aku,,
mmg terharu sngt,,pengorbanan family aku besar sngt,,,aku byk menyusahkan dowg,,
aku byk hbs kan duit dowg,,n sampai sekarang aku x mampu nk balas jasa dowg,,
sbb 2 skrg aku byk hbs kan msa dgn dowg,,klu boleyh setiap mggu nk jumpe,,semua arhn mak ayh aku,aku patuh,,aku x nk sakitkn ati dowg,,mak ayh aku ajar memaafkn org,,smpai sekarang aku maaf kn KWN2 BAEK aku 2,,walaupun dorg wat aku merana,,aku kuat skrg sume ats dorongan n sokongan fmly aku,,
aku tau,,mngkin nasib kite sume x serupa,,n aku tulis cite nie bkn nk mntak simpati,,tp hnya nak
meluahkan ape yang terpendam,,bg aku yg pernah merasa seperti nk mati nie,,aku ase bile Allah bg
kesempatan aku hidup,,aku nk hbskn masa aku dgn fmly n klu boleyh aku nk berjaya dlm hidup n bg fmly akuhidup dgn senang sebelum aku menutup mata,,bg sape yg bace nie,,mungkin korg dpt jawapan knp aku x byk kwn baeksmpai skrg,,n knp aku lebih suke hbskn mase kat rumah dr berjalan2,,mungkin bg korg nie sume cite lama,,n aku kne berubah,,tp bg aku,,Tuhan 2 berkuasa sngt,,bile2 masa dy leyh cabut nywa kite,,
n aku x nk mati dlm keadaan aku menipu mak ayh aku,,atau aku mati tnpa memberi kebahagiaan utk fmly aku..aku bhgia sngt bile dpt keluarga mcm nieh,,yg terpernah ajar aku berdendam walaupun seseksa mana org menyeksa kite..
(BIA KITA SEKSA DIDUNIA,,JGN KITE DISEKSA DI AKHIRAT)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Dyxy Green Tea Face Mist

Assalammualaikum... siapa yang malas nak makeup??tak suka makeup?? kita geng..(give me 5 sikit) hehehe buat mereka yang tak suka...